مقالات هومینایس

معرفی اتاق خواب مستر

اتاق خواب مستر زیبا

اتاق خواب مستر انتخابی برای افراد امروزی و مدرن پسند

وجود یک اتاق خواب مستر در خانه شما می تواند ارزش آن را دو چندان کند. این اتاق درخانه های امروزی که طراحی مدرنی دارند حضور داشته و یک ایده جدید برای راحتی و آسایش شما است. البته این آسایش زمانی برایتان وجود خواهد داشت که به صورت اصولی طراحی و دیزاین شود. فراموش نکنید که باید بزرگترین اتاق را به عنوان اتاق مستر انتخاب کنید و به چیدمان و لوازم دکوراسیون آن اهمیت دهید تا به یکی از زیباترین و کاربردی ترین بخش های منزل شما باشد.   معرفی اتاق خواب مستر لوکس

اتاق خواب مستر چیست؟

این اتاق باید پنجره های بزرگی داشته باشد تا بتواند نور خورشید را به داخل هدایت کند. علاوه بر این باید ویو زیبا و دل انگیزی هم داشته باشد. بسته به طراحی و معماری ساختمان ممکن است دارای بالکن یا تراس هم باشد که می توانید در اتاق مستر یک میز و صندلی کوچک و جذاب قرار دهید تا بتوانید اوقاتی را از هوای ازاد بهره مند شوید. دیزاین مستر به صورت فوق لوکس انجام می شود و دارای آثار هنری، نورپردازی زیبا، تخت خواب دو نفره و… می باشد. اما مهم ترین خصوصیات آن وجود سرویس بهداشتی و حمام در اتاق است. یک سرویس کامل و البته شخصی که جدا از دیگر سرویسهای خانه میباشد.

بهترین تم رنگی برای اتاق مستر چیست؟

از آنجایی که مساحت اتاق خواب مستر زیاد می باشد شما گزینه های انتخابی زیادی برای رنگ خواهید داشت. دیگر نگران تیره بودن رنگ دیوار و کوچک به نظر رسیدن اتاق نخواهید بود. برای این اتاق ها معمولا از سبک مدرن استفاده می شود و به همین خاطر رنگ های روشن و خنثی طرفداران بسیاری دارد. از محبوب ترین و بهترین رنگ ها برای اتاق مستر می توان به ترکیب کرمی و قهوه ای، طوسی و سفید، مشکی و خاکستری، بنفش و سفید و… اشاره کرد. در زمان انتخاب تم رنگی این فضا به سلیقه خود هم احترام بگذارید. شما ساعت زیادی را در این اتاق به سر خواهید برد و بایداحساس امنیت و آرامش داشته باشید. از رنگ های جیغ و خیلی روشن استفاده نکنید که در هنگام خواب ممکن است آسایش لازم را برایتان به ارمغان نیاورد. طراحی مدرن اتاق خواب مستر

امکانات اتاق خواب مستر چیست؟

در اتاق مستر امکانات زیادی فراهم است که می تواند پاسخگوی نیاز دو نفر باشد. درست است که یک تخت خواب استیل دو نفره در اتاق مستر دارد اما می توانید به برای یک نفر هم از این تخت استفاده کنید. از تجهیزات رفاهی این اتاق می توان به موارد زیر اشاره کرد: کلوزت روم دیگر نباید دغدغه لباس ها و چروک شدن ان ها را داشته باشید. وجود یک کلوزت روم سبب می شود تا همه لباس ها به صورت دسته بندی شده و منظم در اتاق مستر قرار بگیرند. دیگر هیچ لباسی کثیف یا چروک نخواهد ماند. همه چیز مرتب در کنار هم قرار می گیرد و می توانید تیپ های فوق العاده ای داشته باشید. وجود میز ارایش و همچنین اینه قدی در نزدیکی کلوزت روم یا حتی درون ان جز الزامات می باشد. محل قرار گیری ان بستگی به طراحی اتاق شما خواهد داشت. کتابخانه شاید بخواهید برای سرگرمی و گذراندن وقت به دوست همیشگی و یار مهربان، کتاب روی بیاورید. باید یک کتابخانه شیک و مجلل داشته باشید. قرار دادن صندلی یا مبل راحتی در کنار قفسه ضمن راحتی شما یک فضا ایده ال هم فراهم می کند که می توانید استراحت کنید و کارهای باقی مانده از شغلتان، مطالعه، درس و یادگیری و… را در اتاق مستر انجام دهید. دیزاین شیک اتاق خواب مستر آبدارخانه هر خانه یک آشپزخانه خواهد داشت. نمی توان در اتاق مستر یک اشپزخانه مجهز داشت اما می توانید به یک ابدارخانه بسنده کنید. این ابدار خانه می تواند به واسطه فرورفتگی یکی از دیوارها و قفسه بندی ان هم ایجادشود. می توانید چای ساز، قهوه ساز، نوشیدنی و خوراکی های مورد علاقه خود را در انجا داشته باشید و مواقعی که می خواهید نوش جان کنید. قفسه بندی درست است که برای لباس ها از کلوزت روم استفاده می شود و کتاب ها را هم می توانید در کتابخانه بچینید اما این بدین معنی نیست که شما به قفسه بندی و طبقات در این اتاق نیاز ندارید. چرا که می توانید از لوازم دکوری روی قفسه ها استفاده نمایید. برای قرار دادن مدارک، اشیاه مختلف و… وجود طبقات می تواند بسیار سودمند باشد. ضمن انکه فضایی ارام و زیبا هم به ارمغان می آورد.

نورپردازی اتاق خواب مستر چگونه انجام می شود؟

تا زمانی که نورپردازی این اتاق انجام نشود می توان گفت هنوز قابل استفاده نیست. شاید به نظر کم اهمیت باشد اما نور و بازی با ان در چنین فضایی جلوه خارق العاده به محیط می بخشد که نمی توان ان را نادیده گرفت. می توانید در بخش بالای تخت خوابف ورودیف اطراف کلوزت روم، زیر قفسه ها، سقف و… از نورهای مخفی و لامپ های ال ای دی و … استفاده کنید. استفاده از یک لوستر مدرن و منحصر به فرد هم می تواند این نورپردازی را تکمیل کند. نور فضا نباید خیلی زیاد یا خیلی کم باشد. بهتر است به سراغ نور های رنگی نروید و به رنگ زرد و سفید بسنده کنید تا شخصیت و لوکس بودن فضا حفظ شود.

نکات کاربردی برای تزئین اتاق خواب مستر

در تزئین این فضا زیاده روی نکنید تا محیط شلوغ شوید. زیبایی در سادگی است و نباید این نکته را فراموش کنید. می توانید برای زیبا کردن دیزاین اتاق مستر از پیشنهادهای زیر استفاده کنید. کوسن هایی با ابعاد مختلف روی تخت بگذارید. بهتر است از روتختی ساده و بدون طرح استفاده نمایید. یک تابلو بزرگ و جذاب ترجیحا هنری از اتاثر هنرمندان بزرگ روی دیواری نصب کنید. همه جا را با پادری و فرش پر نکنید. وجود یک فرش در بخش مرکزی اتاق کافی است. برای کف خواب مستر بهتر است از سرامیک یا پارکت استفاده کنید. همه جا را با آینه پر نکنید. نیاز نیست همه قفسه ها را با وسیله های دکوراتیو پر کنید. از قرار دادن آباژور به تعداد زیاد در اطراف تخت پرهیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید