مقالات هومینایس

نحوه تزئین و چیدمان اتاق نوزاد و کودک

چیدمان و تزئین اتاق نوزاد با ترکیب رنگ مناسب

تزئین اتاق نوزاد برای زیباتر شدن دکور اتاق

چیدمان و تزئین اتاق نوزاد یکی از هیجان انگیز ترین تجربه هایی است که والدین پشت سر می گذارند. معمولا تم رنگی اتاق متناسب با جنسیت نوزاد و همچنین سلیقه پدر و مادر انتخاب می شود اما تنها چیدمان وسیله ها و سیسمونی کافی نیست بلکه باید با درنظر گرفتن متراژ اتاق و دکوراسیون آن یک سری تزئینات هم برای آن در نظر بگیرید. این تزئینات می تواند اسباب بازی یا یک سری برچسب و طرح و… باشد که ظاهر باشکوه تری به اتاق می بخشد. نحوه تزئین اتاق نوزاد و کودک یک ترکیب رنگی مناسب برای اتاق انتخاب کنید شاید ندانید اما رنگ ها هم جز تزئینات اتاق محسوب می شوند و شما با انتخاب هوشمندانه آن می توانید زیبایی را به اتاق کودک خود هدیه دهید. کمی خلاقیت به خرج دهید ما رنگ های دیگری به غیر از طوسی و صورتی و آبی هم داریم که ترکیب آن ها با سفید بسیار چشم نواز می شود. رنگ هایی همچون قهوه ای، کرمیف نارنجی، سبز و… که بهتر است به سراغ تناژ های روشن و ملایم آن ها بروید. بعد از انتخاب رنگ درصد ترکیب ان ها را هم مشخص کنید. قطعا زمانی که وارد فضایی با دیوارهای تمام سبز یا آبی بروید کمی حس خفگی داشته باشید اما برای زیبایی آن و همچنین دلباز شدن اتاق می توانید یکی از دیوار ها را به رنگ سفید دراورید به هدف خود در تزئین اتاق نوزاد برسید. حال میتوانید روی دیوار سفید استیکرها و تابلوهایی به رنگ سایر دیوارها نصب کنید و جذابیت آن را به چشم ببینید.

تابلوهای فانتزی و کودکانه راز شیک بودن تزئین شما

یکی دیگر از ایده های جذاب برای تزئین اتاق نوزاد نصب تابلوهای فانتزی است. تابلوهایی با شکلهای حیوانات، شخصیت های کارتونی و … که به صورت چند تکه هستند روی دیوار خودنمایی خواهند کرد. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان تابلو را بالای تخت نوزاد نصب نکنید چرا که ممکن است سقوط کند و سلامت دلبند شما را به خطر بیندازد. در استفاده از تابلو هم زیاده روی نکنید که تاثیر عکس خواهد گذاشت. نکته مهمی که باید در نظر بگیرید قاب تابلوها می باشد که باید هم شکل و یکسان باشد.

روتختی فانتزی برای نوزاد انتخاب کنید

تخت دیگر عضو جدایی ناپذیر در اتاق نوزاد می باشد و برای تزئین ان کافی است از یک روتختی مدرن و با طرح های شیک و فانتزی استفاده کنید. رنگ آن باید متناسب با سایر المان های اتاق باشد اما طرح آن بستگی به نظر شما دارد. به سراغ طرح های کارتونی بروید تا کودکتان بیشتر با آن ارتباط بگیرد و حس آرامش در زمان خواب داشته باشد. وجود کوسن های کارتونی به شکل ایموجی، ابر، حیوانات و… هم میتواند به عنوان المان تزئینی در اتاق کودک استفاده شود. پرده ها در تزئین اتاق

سبد اساب بازی عروسکی برای اتاق نوزاد بخرید

نوزاد شما به یک چشم برهم زدن بزرگ خواهد شد و زمان بازی با اسباب بازی هایش فرا خواهد رسید. برای نگهداری از اسباب بازی ها و همچنین جلوگیری از ریخت و پاش آن بهتر است یک سبد اسباب بازی در گوشه ای از اتاق داشته باشد. منظور ما سبد حصیری یا پلاستیکی نیست. منظور سبدهای پارچه ای عروسکی هستند که چهره عروسک روی آن ها وجود دارد و حضور آن در گوشه اتاق باعث منظم و شیک بنظر رسیدن فضا می شود.

پرده ها را در اتاق نوزاد دست کم نگیرید

برای تزئین اتاق نوزاد پرده ها نقش بسیار مهمی دارند. از آنجایی که استفاده از پرده های بلند ممکن است چند ماه بعد هنگامی که نوزاد شما دیگر بزرگ شده و تاتی تاتی راه میرود ممکن است خطرناک باشد، بهتر است از پردههای کوتاه در اتاق استفاده کنید. پردههایی که قابلیت تنظیم نور را هم دارند. حال میتوانید با انتخاب طرح کارتونی و یا رنگی هماهنگ با دکوراسیون اتاق به واسطه آن فضا را تزئین کنید. نورپردازی و بازی با نور در اتاق نوزاد نورپردازی در هر فضایی میتواند زیبایی آن را دو چندان کند. شما برای اتاق نوزاد از لوازم مختلفی جهت نورپردازی میتوانید کمک بگیرید. از آباژور گرفته تا چراغ خواب و لوستر که هر یک از آن ها جذابیت بصری مخصوص خود را دارند. اما بهتر است از نورهای رنگی استفاده کنید تا بیشتر خوشایند نوزاد شما باشد. استفاده از ریسه ها را در اتاق کودک حذف کنید چرا که بیشتر برای سنین نوجوان و بیشتر مناسب است. میتوانید به جای آن از یک چراغ خواب عروسکی استفاده کنید. فرش فانتزی برای کف اتاق نوزاد انتخاب کنید شاید جالب باشد اما طرح و رنگ فرش هم بر روی تزئین اتاق نوزاد موثر است. قرار نیست همیشه فرش ساده و طرح گل بخرید یا به شکل چهارگوش باشد. وقت آن رسیده که به سراغ مدل های جدید بروید. فرش های نرم و ضد حساسیتی که طرح های فانتزی دارند و همچنین به شکل های چند ضلعی، دایره و…. هستند. تزئین ساده و زیبای اتاق نوزاد

شلف ها و نظم بخشیدن به تزئینات در اتاق

برای تزئین اتاق خواب نوزاد از لوازم مختلفی همچون ساعت، عروسک، قاب عکس و… استفاده خواهید کرد. می توانید همه آن ها را روی یک شلف استیل نصب شده بر دیوار قرار دهید. حال اگر تعداد این لوازم دکوری زیاد بود می توانید از شلف های دو طبقه استفاده کنید و همه چیز را منظم کنار هم بچینید تا جذابیت بصری و زیبایی آن بسیار بیشتر از قبل باشد.

نکات مهمی که در تزئین اتاق نوزاد باید بدانید!

درست است که انجام این کار بسیار لذت بخش میباشد اما شما نباید زیاده روی کنید. هرچه المان های دکوری و لوازم تزئینی بیشتر باشد ممکن است باعث پر شدن محیط و شلوغی آن شود. علاوه بر آن هر یک از این لوازم اگر به درستی نصب نشود و از وصل بودن آن ها مطمئن نشوید می تواند یک تهدید جدی و بزرگ برای فرزند شما باشد پس تا جایی که می توانید اطمینان حاصل کنید که همه چیز به درستی سر جای خود قرار گرفته و محکم است. تناسب رنگی را هم در تزئین اتاق نوزاد فراموش نکنید و به یاد داشته باشید که برای اسباب بازی و عروسک کودکان نیاز به رعایت تناسب رنگی نیست و بهتر است از رنگ های شاد و متنوع استفاده کنید تا کودک شما قدرت تفیکیک و تشخیص خود را به واسطه بازی افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید