مقالات هومینایس

نحوه مراقبت و نگهداری از میزها و صندلی های ناهار خوری استیل

نحوه مراقبت و نگهداری از میزها و صندلی های ناهار خوری لوکس
لذت بردن از یک میز ناهار خوری استیل مجلل فقط به غذا و محیط مربوط نمی شود، بلکه مبلمان ناهارخوری نفیس در اتاق را نیز شامل می شود. به‌عنوان مالک  میزهای ناهار خوری استیل و صندلی‌های استیل مدرن، می‌دانید که نگهداری از آنها در شرایط بکر برای نگهداری چقدر مهم است. ظرافت و ارزش آنها. با راهنمای روشنگر ما در مورد نحوه مراقبت و نگهداری از میزها و صندلی های ناهارخوری استیل، می توانید تجربه غذاخوری خود را به یک تجربه کاملاً جدید ارتقا دهید. سطح. از تمیز کردن و نگهداری گرفته تا اقدامات پیشگیرانه و تعمیرات، نکات متخصص ما تضمین می‌کند که مبلمانی که دوست دارید برای سال‌ها سالم باقی بماند.

تمیز کردن و گردگیری منظم: میز ناهارخوری استیل خود را به بهترین شکل حفظ کنید

یکی از مهم ترین مراحل در نگهداری میز ناهارخوری استیل تمیز نگه داشتن آن و عاری از گرد و غبار است. علاوه بر گردگیری هفتگی، بسته به نیاز خود و استفاده از مبلمان، هر چند ماه یک بار از یک پارچه بدون پرز مرطوب شده با آب صابون ملایم برای تمیز کردن سطوح استفاده کنید. همیشه بلافاصله با یک پارچه تمیز و بدون پرز خشک کنید. برای اطمینان از اینکه محلول تمیزکننده آن را لکه دار نمی کند، با یک تکه مبلمان نامشخص، مانند داخل یک صندلی یا پایه میز ناهارخوری شروع کنید. به یاد داشته باشید که پولیش یا روغن پسماندهای مومی مانندی باقی می‌گذارد که می‌تواند در طول زمان ایجاد شود، سطوح را کدر کرده و گرد و غبار را جمع‌آوری کند.  برای تمیز کردن مبلمان لوکس از مواد شیمیایی  یا پاک کننده های ساینده استفاده نکنید. اگر قطعات شما نیاز به تمیز کردن کامل تری دارند، باید به دنبال خدمات نظافت حرفه ای باشید تا این کار را با خیال راحت انجام دهید. در نهایت، برای قطعات روکش، همیشه دستورالعمل های تمیز کردن روی برچسب پارچه مبلمان را دنبال کنید.

پولیش : حفظ سطح روی میز ناهارخوری استیل

برای اینکه ست ناهارخوری شما به بهترین شکل خود ادامه دهد، حفظ ظاهر میز و صندلی ضروری است. این شامل صاف کردن گردگیری منظم است که به محافظت از استیل کمک می کند و به آن درخشندگی خوبی می بخشد. یک لایه نازک و یکنواخت از واکس یا پولیش ممتاز را که برای سطحی که با آن کار می‌کنید استفاده کنید:
  • میز خود را تمیز کنید: اولین قدم در صیقل دادن میز استیل تمیز کردن آن است. از یک پارچه نرم و الکل های معدنی استفاده کنید تا تمام آلودگی، چربی و باقی مانده موم را از سطح پاک کنید. مطمئن شوید که به آرامی حرکت کنید، زیرا نمی خواهید به پایان میز آسیب بزنید.
  • واکس زدن: بهترین راه برای استفاده از واکس مبلمان، حرکت عقب و جلو است. این تضمین می کند که یک لایه نازک از موم ایجاد کنید. موم را در همان جهت دانه چوب بمالید.
  • میز را صاف کنید: در نهایت، از یک پارچه تمیز برای جلا دادن سطح استفاده کنید. آن را با حرکات دایره‌ای روی تمام سطح حرکت دهید، سپس به هم زدن ادامه دهید تا جایی که هیچ لکه‌ای کدر نماند. نور روشنی را از گوشه به آن بتابانید تا مناطقی را که نیاز به توجه بیشتری دارند با پولیش بیشتر برجسته کنید.
  تمیز کردن میز ناهار خوری استیل

ا

قبل از اینکه متوجه شوید، مبلمان اتاق ناهارخوری  شما کهنه و لکه دار به نظر می رسد. همانطور که شروع به کار روی این لکه ها می کنید، توصیه می کنیم روش حذف لکه انتخابی خود را در مناطق نامشخص امتحان کنید. 

چوب

از بین بردن لکه روی میز چوبی نیاز به دقت و توجه دارد، زیرا نمی خواهید به سطح چوب آسیب وارد کنید. برای لکه های سطحی، محلول ملایم آب گرم و صابون ظرف ملایم که با یک پارچه نرم استفاده می شود، می تواند موثر باشد. برای لکه‌های عمیق‌تر، می‌توانید از محلولی از مقدار مساوی سرکه و روغن زیتون استفاده کنید. محلول را روی لکه بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند قبل از اینکه آن را با یک پارچه تمیز پاک کنید.

سنگ مرمر

روی میزهای مرمری مانند میز ناهار خوری با سطح سنگ مرمر متخلخل هستند و به راحتی لکه می شوند، بنابراین مهم است که هنگام ریختن مواد به سرعت عمل کنید. مایع اضافی را با یک پارچه تمیز و خشک پاک کنید، سپس سطح را با یک پارچه مرطوب پاک کنید. برای لکه های سرسخت، می توانید خمیری از جوش شیرین و آب ایجاد کنید و مستقیماً آن را بمالید. روی خمیر را با پلاستیک بپوشانید و اجازه دهید چند ساعت بماند و سپس آن را با یک پارچه مرطوب پاک کنید. از استفاده از پاک کننده های اسیدی یا ساینده خودداری کنید، زیرا می توانند به سطح سنگ مرمر آسیب برسانند.

شیشه

برای میزهای شیشه ای، از مخلوط آب گرم و سرکه سفید برای از بین بردن لکه ها استفاده کنید. محلول را بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند قبل از اینکه آن را با یک پارچه تمیز پاک کنید. برای لکه های سرسخت، خمیر جوش شیرین و آب می تواند موثر باشد. خمیر را بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند قبل از اینکه آن را با یک پارچه مرطوب پاک کنید. از استفاده از پاک کننده های ساینده یا خراش بر روی میزی می توانند سطح شیشه را خراش دهند. میز ناهار خوری استیل مدل دلمونی

از بین بردن لکه روی صندلی های روکش دار

برای مایعات رقیق مانند قهوه، چای، شراب قرمز و غیره، با یک پارچه بدون پرز و چربی، آب گرم و یک شوینده ملایم و بی رنگ تمیز کنید. از لکه برها فقط در صورتی استفاده کنید که پارچه در برابر آنها مقاوم باشد، هرگز روی پشم. اگر لکه های شما هنوز خیس هستند، فورا آنها را درمان کنید. اگر نه، با جاروبرقی تمام سطح را کاملاً شروع کنید. 
  • محل ریزش را با یک پارچه خشک بمالید
  • لکه و بقیه سطح را با آب گرم آغشته کنید
  • سطح را با یک پارچه خشک بکشید
  • در صورت لزوم، صابون ظرفشویی را به آرامی روی پارچه روی و اطراف لکه ماساژ دهید و بگذارید یک شب بماند.
  • با پارچه های مرطوب آن را بمالید تا صابون از بین برود، لکه را از لبه بیرونی به سمت وسط بکشید – بشویید تا باقیمانده صابون پاک شود.
  • در نهایت آن را با یک پارچه خشک بمالید
  • در صورت لزوم درمان را چندین بار تکرار کنید.

ترمیم خراش ها و فرورفتگی ها: نکاتی برای ترمیم سرویس غذاخوری

اجازه ندهید خراش و فرورفتگی زیبایی و ظرافت سرویس غذاخوری مجلل شما را از بین ببرد. خوشبختانه، بازگرداندن مبلمان شما به شکوه اولیه ممکن است. یک درمان آسان برای خراش های جزئی با یک نشانگر لمسی یا چوب موم وجود دارد که با رنگ مبلمان شما مطابقت دارد. در همین حال، برای رفع خراش‌های عمیق‌تر، کافی است ناحیه آسیب‌دیده را سمباده بزنید و یک لکه یا رنگ مشابه اعمال کنید. برای فرورفتگی، قبل از سنباده زدن و استفاده از یک لکه یا رنگ مناسب، الیاف را با بخار دادن ناحیه با پارچه مرطوب و اتوی داغ بالا ببرید.  اگر آسیب دیدگی زیاد است، بهتر است از یک تعمیرکار حرفه ای مبلمان کمک بگیرید. با کمی محبت و توجه به ست ناهارخوری خود می توانید به همان زیبایی ظاهری جدید داشته باشید.

مراقبت از اثاثه یا لوازم داخلی: تمیز کردن و محافظت از پارچه یا چرم روی صندلی های غذاخوری شما

روکش صندلی ناهار خوری نیز ممکن است به مرور زمان کثیف و لکه شود، بنابراین به خوبی از آن مراقبت کنید. برای تمیز کردن پارچه یا چرم از یک شوینده ملایم و آب گرم استفاده کنید. برای جلوگیری از ترک خوردن یا محو شدن از نرم کننده استفاده کنید.

پارچه

صندلی های ناهارخوری روکش دار خود را به طور منظم با جاروبرقی دستی یا یک ضمیمه مناسب جاروبرقی بکشید. بلافاصله با یک پارچه سفید تمیز لکه ها را پاک کنید. آن را پاک نکنید – این باعث پخش شدن آن می شود. اگر لکه همچنان باقی ماند، سعی کنید آن را با لکه زدن با یک پارچه بدون پرز که در آب ملایم صابون مرطوب شده است، بیشتر کنید. برای از بین بردن رطوبت اضافی، آن را با یک پارچه پاک کنید و بگذارید در هوا خشک شود.

چرم

برای جلوگیری از تجمع گرد و غبار، گهگاه چرم را جاروبرقی بکشید. برای جلوگیری از خراشیدگی از یک برس نرم یا یک پارچه خشک و بدون پرز استفاده کنید. خراش های چرم اغلب با گذشت زمان محو می شوند، اما می توانید به آرامی با دست های تمیز آن ناحیه را مالش دهید تا آنها را براق کنید. اگر حیوانات خانگی روی روکش های چرمی دراز می کشند یا بالا می روند، توصیه می کنیم از روکش ها یا پتوهای محافظ استفاده کنید. برای مرطوب نگه داشتن چرم، لازم است آن را با واکس چرب کنید. با این حال، مراقب محصولی که استفاده می کنید باشید، زیرا برخی از روغن ها می توانند رنگ چرم شما را تغییر دهند. مثل همیشه ابتدا در یک منطقه نامحسوس تست کنید. لطفا توجه داشته باشید که پوست ممکن است به مرور زمان تیره و چروک شود. این یک نقص نیست، بلکه یک پیری طبیعی مواد گران قیمت است. ميز-ناهار-خوري-استيل-مدل-جوك  

ذخیره سازی و محافظت: نکاتی برای حفظ ست ناهارخوری خود در بهترین شرایط زمانی که استفاده نمی کنید

مبلمان اتاق ناهارخوری خود را در مکانی امن نگهداری کنید. این به جلوگیری از آسیب ناشی از گرد و غبار، رطوبت و سایر عوامل محیطی کمک می کند. اگر فضای ناهار خوری جداگانه ندارید، از روکش مبلمان استفاده کنید یا ست ناهارخوری را در انبار قرار دهید. اولین کاری که باید هنگام نگهداری مبلمان انجام دهید این است که آن را کاملا تمیز کنید. گرد و غبار یا کثیفی باقی مانده روی سطح پس از نگهداری طولانی مدت می تواند باعث آسیب دائمی یا لکه شود. برای پوشاندن مبلمان چوبی از روکش های روکش دار یا پتوهای مبلمان استفاده کنید: مواد نرم و قابل نفوذ هوا از سطوح چوبی در برابر خراش و فرورفتگی محافظت می کند، از تجمع گرد و غبار و خاک جلوگیری می کند و اجازه می دهد هوا آزادانه در اطراف آنها گردش کند. تکه‌های مقوا را روی صفحات شیشه‌ای (مانند میزهای شیشه‌ای) قرار دهید و سپس آن‌ها را در پوشش حباب‌دار بپیچید تا از قطعات شیشه‌ای شکننده محافظت کنید. برای جلوگیری از گرد و غبار و کاهش خطر پارگی و لکه، مبلمان چرم و پارچه را در ملحفه یا روکش بپیچید. از پوشش پلاستیکی مستقیماً روی سطوح چوبی یا اثاثه یا لوازم داخلی استفاده نکنید – میعان می تواند در زیر پلاستیک ایجاد شود و باعث متورم شدن چوب یا کپک زدن روی مبلمان شود.

کنترل دما و رطوبت: چگونه از ست غذاخوری خود در برابر آسیب های محیطی محافظت کنید

فضای ذخیره سازی میز ناهارخوری باید در یک سطح دما و رطوبت ثابت نگه داشته شود. گرما یا سرمای شدید و رطوبت زیاد می‌تواند باعث تاب برداشتن، ترک خوردن و در غیر این صورت به سرویس غذاخوری شما شود. از یک مرطوب کننده یا رطوبت گیر برای حفظ رطوبت ثابت و متوسط ​​استفاده کنید. تقریباً همه مبلمان دمای ملایم را ترجیح می دهند. گرما یا سرمای زیاد (طبیعی یا مصنوعی) باعث از بین رفتن زودرس مبلمان می شود. شرایط شدید، مانند محیط های بسیار خشک یا مرطوب، بیشتر به مبلمان آسیب می رساند و بر دوام، زیبایی و عملکرد آن تأثیر منفی می گذارد. تا حد امکان مبلمان را از نور مستقیم خورشید و منابع هوا یا گرما دور نگه دارید. با تغییر الگوهای نور در طول روز، پنجره های خود را مطابق با آن تنظیم کنید تا از برخورد نور مستقیم خورشید به مبلمان شما جلوگیری شود.

نظافت و ترمیم حرفه ای: چه زمانی باید از متخصصان کمک گرفت

اگر در اثر استفاده روزانه رنگی کدر به خود گرفته است، لکه های نامطلوبی پوشیده شده است، یا بافت آن دیگر مانند قبل نرم و لطیف نیست، ترمیم حرفه ای می تواند به شما کمک کند. این مواقعی است که باید از پاک کننده ها یا ترمیم کننده های حرفه ای کمک بگیرید:
  • بو: هر بار که وارد قسمت غذاخوری خود می شوید، بوی عجیبی به مشام می رسد که نمی توانید تشخیص دهید. سپس نوبت به دریافت خدمات حرفه ای نظافت اثاثه یا لوازم داخلی می رسد.
  • افزایش علائم آلرژی: اگر بیش از حد معمول علائم آلرژی را تجربه می کنید، ممکن است اثاثه یا لوازم داخلی باعث شود. مبلمان گرده، گرد و غبار و موهای حیوانات خانگی را در هوا آزاد می کند. برای خلاص شدن از شر آنها باید روکش ها را کاملا تمیز کنید.
  • لکه‌های قابل مشاهده/ پوشش آسیب‌دیده: مبلمان دچار تغییر رنگ، لکه‌ها، واترمارک، فرورفتگی و سایر لک‌ها می‌شود که با وجود تمیز کردن کامل آنها از بین نمی‌روند.
  • مبلمان قدیمی: قرار گرفتن مداوم در معرض نور و استفاده منظم ظاهر مبلمان را فرسوده کرده است.
  • ناراحتی: الیاف در اثاثه یا لوازم داخلی دارای انباشتگی، کشیده شدن، چروکیده شدن، یا دارای نخ‌های شل هستند و هنگام لمس کردن احساس خشن می‌کنند.
  • تراشه‌ها و تکه‌ها: پوشش‌های رنگ و چوب می‌توانند بسیاری از عیوب را بپوشانند. اما پوسته پوسته شدن یا بریدگی روی روکش موجود میز یا صندلی شما نشان می‌دهد که آن‌ها از قبل نیاز به تمیز کردن دارند.
  • قطعاتی که نیاز به چسباندن مجدد دارند: برای جدا کردن آن و چسباندن مجدد قطعات به هم با استفاده از گیره، به متخصصان حرفه ای نیاز دارید.
درهومینایس، ما سابقه ای غنی در ارائه خدمات مبلمان و طراحی داخلی با کیفیت بالا به مشتریان در سراسر کشور داریم. تیم مجرب ما از متخصصان این تخصص را دارند که ست ناهارخوری شما را به زیبایی اصلی خود بازگردانند.  ما طیف وسیعی از خدمات، از جمله تمیز کردن و بازسازی حرفه ای را ارائه می دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که مبلمان شما برای سال ها بکر باقی می ماند. 

حفظ ارزش میز ناهار غذاخوری: نکاتی برای حفظ ارزش فروش مجدد آن

وقتی روی یک میز ناهارخوری لوکس سرمایه گذاری می کنید، می خواهید مطمئن شوید که ارزش آن در طول زمان حفظ می شود. برای این کار باید از آن مراقبت کنید و وضعیت آن را حفظ کنید. این شامل تمیز کردن منظم، پولیش و گردگیری، نگهداری و حفاظت مناسب است. اگر تصمیم دارید ست ناهارخوری خود را بفروشید، این مراحل تضمین می کند که ارزش خود را حفظ می کند و با قیمت عالی عرضه می شود. وقتی دیدید که روی میزتان آسیب دیده یا روکش آن کسل کننده شده است، با تمیز کردن مبلمان چوبی خود جان تازه ای به آن بدهید. اگر میز شما فقط از یک طرف استفاده می شود یا نور خورشید فقط به نیمی از آن می تابد، سعی کنید آن را برگردانید. به این ترتیب میز شما به طور مساوی پیر می شود.   میز ناهار خوری استیل مدل رومیسا

محافظت از مبلمان: استفاده از محصولات و تکنیک های مناسب برای محافظت از میز ناهارخوری شما در برابر سایش  روزمره

محافظت از میز و صندلی های ناهار خوری استیل لوکس شما در برابر فرسودگی روزمره مستلزم استفاده از محصولات و تکنیک های مناسب است. در مرحله اول، هنگام تمیز کردن ست ناهارخوری خود، محصولات مناسب را انتخاب کنید. از استفاده از مواد شیمیایی خشن که می تواند به سطح مبلمان شما آسیب برساند خودداری کنید. در عوض، محلول های تمیزکننده ملایمی را انتخاب کنید که به طور خاص برای نوع مبلمان شما، مانند چوب یا مرمر طراحی شده است. قبل از استفاده از هر محصولی حتما برچسب ها را به دقت بخوانید. ثانیاً، توصیه می شود از پوشش های محافظ برای محافظت از ست ناهارخوری خود در برابر ریختن، خط و خش و سایر آسیب های احتمالی استفاده کنید.  رومیزی ها و زیر لیوانی ها همگی گزینه های عالی برای محافظت از سطح میز شما در برابر گرما، رطوبت و لکه هستند. هنگام استفاده از زیر لیوانی، اطمینان حاصل کنید که اندازه آنها برای لیوان مناسب است، به طوری که تراکم روی مبلمان نریزد و به مبلمان آسیب نرساند. ثالثاً هنگام جابجایی یا چیدمان مجدد ست ناهارخوری خود دقت بیشتری داشته باشید. مبلمان را به جای کشیدن روی زمین بلند کنید و از قرار دادن اجسام سنگین یا تیز مستقیماً روی میز یا صندلی خودداری کنید، زیرا این کار می تواند باعث ایجاد آثار و فرورفتگی دائمی شود. اگرچه فقط به تعمیر و نگهداری جزئی نیاز است، تمیز کردن عمیق گهگاهی ممکن است ضروری باشد.

در نتیجه

این نکات تضمین می کند که میز ناهارخوری لوکس شما برای سال ها خوب به نظر می رسد و به درستی کار می کند. به یاد داشته باشید که مراقبت و نگهداری مناسب برای حفظ ارزش و طول عمر ست ناهارخوری شما ضروری است

دیدگاهتان را بنویسید